Dwusprzęgłowe skrzynie biegów dla Renault i Forda zostały opracowane przez firmę Getrag i odpowiednio nazywane są w Renault jako EDC, w Fordzie jako Power Shift. Skrzynie dwusprzęgłowe są stosowane w Renault: Scenic, Megane, Captur, Kadjar, Laguna, Fluence, Clio (z silnikami 1,5 Diesel i 1,6 z zapłonem iskrowym) oraz w Fordach: Focus, Ecosport (z silnikami 1,5 i 1,6 z zapłonem iskrowym). Takie rozwiązanie konstrukcji sprzęgła i zmiany biegów umożliwia skrócenie czasu ich zmiany i – zależnie od producenta – kształtuje się na poziomie 0,3 do 0,4 sekundy. W skrzyniach biegów manualnych czas zmiany biegu wynosi około 1,2 sekundy. Krótki czas zmiany biegu, a więc również krótkotrwały spadek obrotów silnika, przekłada się na permanentne przenoszenie momentu napędowego na koła jezdne osi napędowej pojazdu oraz niskie zużycie paliwa i obniżoną emisję spalin.
Ford PowerShift
Kolejnym modelem suchej dwusprzęgłowej skrzyni biegów jest DPS6 firmy Getrag o oznaczeniu 6DCT250 przez użytkowników Forda znaną pod nazwą PowerShift. Producentem modułu sprzęgła w tym rozwiązaniu jest LuK, a producentem skrzyni biegów i elektroniki sterującej Getrag. Użyta została w takich modelach jak np. Ford Fiesta, Focus, EcoSport i B-Max z silnikami benzynowymi 1.5, 1.6, jak również często importowane z USA modele z benzynowym silnikiem 2.0. Skrzynia ta montowana jest przez producenta już od 2008 roku. Szacuje się że aut z DPS6 powstaje 700tyś. rocznie, co daje nam na dzień dzisiejszy ok. 6mln pojazdów jeżdżących po świecie. Na rynku części zamiennych moduły sprzęgła firmy LuK do 6DCT250 mają numer: 602 0008 00.
Renault EDC
Renault ze skrzynią DC4 produkowaną przez firmę Getrag o oznaczeniu 6DCT250, znaną pod nazwą EDC. Jest tym samym rozwiązaniem, które znajdziemy w Fordzie, jednak różnicą są zastosowane silniki i ich parametry pracy stąd nieco inna konstrukcja koła zamachowego i modułu sprzęgła. Producentem ponownie jest firma LuK, a producentem skrzyni biegów i elektroniki sterującej Getrag. Użyta została w modelach takich jak np.: Renault Megane, Laguna, Scenic, Captur, Kadjar i Clio IV z silnikami diesla 1.5dCi. Montowana przez producenta od 2008 roku. Szacuje się, że wyprodukowane zostało 52tyś. rocznie, co daje nam na dzień dzisiejszy ok. 500tyś. pojazdów Renault z suchą skrzynią dwusprzęgłową. Na rynku części zamiennych moduły sprzęgła firmy LuK do 1.5 dCi można znaleźć pod numerem referencji: 602 0005 00.